Regulamin Ligi Civ IV Adventure
English version

Preambuła:

Liga Civ IV Adventure to liga dla graczy, którzy lubią wyzwania, lubią ruszać w nieznane  i uważają że nie ma sytuacji bez wyjścia, a najważniejsza jest zabawa. To liga dla graczy, którzy lubią  grać z całym dobrodziejstwem możliwości i przeciwności jakie daje im Civka, łącznie z dyplomacją z AI, zważaniem na religię itp. To liga dla graczy, dla których wojna jest tylko jednym z wielu rozwiązań, a dróg do zwycięstwa może być wiele. Ta liga pozwala połączyć ze sobą umiejętności zdobyte podczas singlowej gry z AI wraz z przyjemnością rywalizacji z innymi graczami.

I. Cele ligi:

1. Dobra zabawa.

2. Wyłonienie graczy którzy najlepiej sobie radzą grając w Civilization IV na zasadach Ligi Civ IV – Adventure.

II. Ustawienia opcji gier Ligi Civ IV Adventure

1. W lidze ustawienia gier dzielą sie na trzy rodzaje:
a) część ustawień jest stała dla wszystkich meczy rozgrywanych w lidze - oznaczenie w regulaminie: [stałe]
b) o części ustwaień decyduje gospodarz gry - oznaczenie: (gospodarz)
c) co do pozostałych ustawień przedstawione są warianty zalecane, które gracze mogą zmienić, ale tylko w sytuacji gdy obaj sie na te zmiany zgodzą - oznaczenie: (zalecane)

2. Ustawienia opcji

a). Ustawienia główne:
Trudność: Monarch {Monarcha} [stałe]
Gracze:  2 graczy z ligi + nie mniej niż 3 x komputer [stałe] (może być więcej komputerów jeśli zgodzą się na to obaj gracze). Gracze wybierają nację (anonimowo), komputery grają na losowych nacjach [stałe]

b) Zakładka Settings {Ustawienia}:
Map {Mapa}: skrypt generujący mapę wybiera gospodarz gry, dozwolone są wszystkie standardowe skrypty instalujące się z grą, na użycie innego skryptu musi się zgodzić gość. Można wybrać losowanie skryptu -shuffle (gospodarz)
Size {
Rozmiar}: Small {Mały}(zalecane)
Climate {Klimat}: wybiera gospodarz (gospodarz)
Sealevel {Poziom Wody}: wybiera gospodarz (gospodarz)
Era {Epoka}: Ancient {Starożytność} [stałe]
Speed {
Prędkość Gry}: Quick {Szybka}(zalecane)
World Wrap {
Zawijanie Mapy}: wybiera gospodarz (gospodarz)
Resources {Surowce}: balanced {Zbalansowane }(zalecane)

c) Zakładka Options {Opcje}:

Require Complete Kills {Wymaga totalnej anihilacji }(zalecane)
pozostałe możliwości niezaznaczone (zalecane)

d) Zakładka Victories {Zwycięstwa}:

Wszystkie możliwości zaznaczone [stałe]

e) Zakładka Multiplayer:
Anonymous {Anonimowy }[stałe]
pozostałe możliwości niezaznaczone (zalecane)

III. Organizacja rozgrywek:

1. Gry rozgrywane będą na dodatku Beyond The Sword z patchem 3.13 – w przypadku wyjścia kolejnego oficjalnego patcha o przejściu na niego zdecydują sędziowie.

2. Gracze chętni do ligi zgłaszają się na forum w wątku zapisów. W przypadku dużej liczby chętnych liga może zostać rozegrana w kilu równoległych grupach.

3. Mecze rozgrywane będą on-line z ustawieniami zgodnymi z regulaminem Civ IV – Adventure (patrz punkt II).

4. Każdy zawodnik gra z każdym innym zawodnikiem 2 mecze – raz jako “gospodarz” (czyli decydujący o wyborze ustawień mapy) i raz jako “gość”.

5. W czasie jednego sezonu gracz może grać daną nacją tylko jeden mecz. Ponowne wybranie raz uzytej nacji spowoduje automatyczną przegraną w danym meczu.

6. Na każdą kolejkę (rozegranie jednego meczu) gracze będą mieli przeznaczone 3 tygodnie. Jeśli nie ukończą gry w tym czasie muszą zgłosić ten fakt, wraz z informacją kiedy planują zakończenie spotkania oraz jakimi nacjami grają (tak by w nowej kolejce ich przyszli przeciwnicy wiedzieli jakie nacje zostały już przez nich wykorzystane).

7. Na początku każdej kolejki gracze umawiają się na grę w wybrany przez siebie sposób (forum, e-mail, gg, PM itp.).

a) Gracz gospodarz powinien jak najszybciej poinformować jaki skrypt mapy oraz z jakimi ustawieniami przewiduje na daną rozgrywkę. Gość ma prawo poprosić o czas na przetestowanie ustawień wybranych przez gospodarza.
b) Ponieważ mecze mogą zajmować wiele godzin gracze nie powinni oczekiwać, że uda się je rozegrać w czasie jednej sesji. Z tego powodu wskazane jest rozpoczęcie rozgrywki już w pierwszym tygodniu nowej kolejki, a nie odkładanie rozgrywki na ostatnie dni.

8. W wyjątkowych wypadkach (święta, wakacje, choroby itp.) czas na rozegranie kolejki może zostać zmieniony, o czym decydują sędziowie Ligi.

9. Wynik meczu określan sie w nastepujący sposób:

a) Gracz wygrywa jeśli:
i) osiągnął którekolwiek ze zwycięstw standardowo dostepnych w grze lub
ii) całkowicie wyeliminował z gry nację prowadzoną przez swojego przeciwnika lub
iii) przeciwnik poddal się lub
iv) posiadał więcej punktów w chwili gdy AI osiagneło jedno ze zwycięstw standardowo dostepnych w grze.
b) Gracze remisują gdy:
i) w momencie zakończenia gry (na czas lub poprzez zwycięstwo AI) posiadają tyle samo punktów lub
ii) obaj tak zdecydują

10. Wyniki spotkań zgłasza gospodarz gry podając na forum w wątku zgłaszania wyników:

a) zwycięzcę (ew. informacje o remisie),
b) rodzaj zwycięstwa (np. kulturowe, poddanie się przeciwnika itp).
c) nacej i liderów jakich gracze wybrali,
e) wybrany skrypt mapy.
d) Mile widziany (acz nieobowiązkowy) będzie też krótki opis rozgrywki i mapy oraz screen zawirający minimapkę.

12. Na bieżąco będzie prowadzona tabela ligowa w której gracze będą gromadzić punkty:

a) Za zwycięstwo w meczu gracz otrzymuje 1 duży punkt.
b) Za remis każdy z gracy otrzymuje 1 mały punkt.
c) Za porażke 0 pkt.

13. Na koniec sezonu gracze uzyskają miejsce w lidze:

a) zgodne z uzyskaną liczbą dużych punktów,
b) przy równej liczbie dużych punktów decyduje liczba małych punktów,
c) przy równej liczbie dużych i małych punktów o zajęciu wyższego miejsca decyduje bezpośredni bilans pomiędzy graczam,
d) jeśli i on będzie równy to gracze zajmują to samo miejsce.

14. O kwestiach nie ujętych w regulaminie decydują sędziowie ligi. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia dodatkowych punktow w regulaminie, jeśli zajdzie taka konieczność.